Serveis a particulars
No oblideu afegir l’IVA en les vostres propostes de serveis a particulars
Quan la vostra empresa és contractada per un particular per a prestar un servei, segurament feu una proposta o formalitzeu algun tipus de contracte que inclou el preu o els honoraris corresponents. I pot ocórrer que, per oblit o per excés de confiança amb el client, no especifiqueu que alguns honoraris s’incrementaran amb el 21 % d’IVA corresponent.
Aquesta omissió us pot sortir cara. La normativa protegeix els consumidors i obliga les empreses a informar-los de manera clara i comprensible del preu total del servei, inclosos els impostos. Per tant, si en la vostra proposta d’honoraris no dieu res, en cas de discrepàncies amb el vostre client l’IVA es considerarà inclòs en el preu i us haureu de treure dels honoraris el 21 % d’IVA i ingressar-lo a Hisenda.
- Per exemple, si pacteu una honoraris de 6.000 euros i indiqueu que s’hi afegirà l’IVA corresponent, podreu exigir el cobrament de 7.260 euros (6.000 + 21 % d’IVA). En tot cas, indiqueu també el preu total, IVA inclòs.
- En canvi, si no dieu res, el particular al·legarà que els 6.000 euros ja incloïen l’IVA. Aleshores només li podreu reclamar aquesta suma i, sobre aquesta, us haureu de treure l’IVA i ingressar-lo a Hisenda. Els vostres ingressos nets, per tant, acabaran sent de 4.958 euros (4.958 + 21 % = 6.000).
CONTINGUT RELACIONAT
-
Reviseu què pagueu per IAE
Si la vostra empresa tributa per l'IAE, tingueu en compte tot el que suma i el que no...
-
Empresa amb idèntic nom al de la vostra
Recentment heu tingut coneixement de que hi ha una societat el nom de la qual és gairebé idèntic al de la vostra, i això us desagrada perquè altres clients podrien confondre-les.
-
Noves autoliquidacions rectificatives
S'ha implantat un nou sistema d'autoliquidacions rectificatives.
contingut exclusiu
Aquesta pàgina web utilitza cookies tant pròpies com de tercers per a analitzar els nostres serveis i la navegació a la nostra pàgina web amb el fi de de millorar-ne els continguts (fins analítics: mesurar visites i fonts de trànsit web). La base legal és el consentiment de l’usuari, excepte en el cas de les cookies bàsiques, que són imprescindibles per a navegar per aquesta web.