Pagaments a compte de l'IS
Si la vostra empresa factura menys de sis milions d'euros a l'any, durant el mes de febrer podeu modificar la manera de calcular els pagaments a compte.

Si la vostra empresa factura menys de sis milions d'euros a l'any, en calcular els pagaments fraccionats de l'Impost sobre Societats (IS) heu d'aplicar per defecte la “modalitat de quotes” i pagar el 18% de la quota a ingressar de l'últim exercici el termini de declaració del qual estigui vençut. D'aquesta manera, si l'exercici de la vostra empresa coincideix amb l'any natural:
- En el pagament a compte d'abril haureu de prendre com a referència la quota a ingressar de l'IS del 2023.
- En canvi, en els pagaments a compte d'octubre i desembre haureu de prendre la de l'IS del 2024.
No obstant això, si preveieu que en l'exercici 2025 els vostres beneficis seran inferiors, durant el mes de febrer podeu optar per calcular els pagaments a compte segons el “sistema de bases”, cas en què podreu calcular els pagaments fraccionats segons els beneficis acumulats de l'exercici en curs. Així evitareu que l'aplicació del sistema de quotes us obligui a fer pagaments a compte massa elevats i després, en la vostra declaració, haver de sol·licitar devolució.
CONTINGUT RELACIONAT
-
Passius ficticis
Algunes empreses amaguen ingressos declarant deutes inexistents. Però aquesta pràctica els pot sortir cara…
-
Notificacions electròniques: dies de cortesia
Les empreses poden seleccionar fins a 30 dies naturals a l'any en els quals no rebran notificacions de la Tresoreria.
-
Facturació electrònica: novetats
Vegeu les noves obligacions previstes en matèria de facturació electrònica.
contingut exclusiu